Aktualności
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu. Dzięki niemu załatwisz mnóstwo spraw, m.in.:
- Zalogujesz się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
- Podpiszesz JPK_VAT.
- Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej.
- Zgłosisz utratę dokumentu tożsamości.
- Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.
- Załatwisz sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym.
- Uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego oraz dziesiątki innych spraw.
POMOC PSYCHOLOGICZNA
W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną. Mogą z niej skorzystać mieszkańcy miasta Pruszcz Gdański, którzy w sytuacji zagrożenia COVID-19 potrzebują wsparcia w zakresie jw.
Konsultacje odbywają się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00 pod numerem telefonu 606 393 091.
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Pruszczu Gdańskim
Wstęp deklaracji
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim.
Data publikacji: 2020-03-19
Data aktualizacji: 2020-03-24
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
• Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
• Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Pani Katarzyna Staśkowiak
• e-mail:
• Telefon: 58 692-17-11
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim
ul. Niepodległości 9
83-000 Pruszcz Gdański
- Do budynku biurowego prowadzą dwa wejścia od ul. Niepodległości. Główne wprost z parkingu, schodami bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych oraz z drugiej strony budynku furtką, które posiada dogodny dojazd do budynku dla osób niepełnosprawnych oraz wejście bezprogowe z poziomu chodnika. Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia Ośrodka znajdują się na parterze i 1-szym piętrze. Istnieje możliwość umówienia spotkania z pracownikiem MOPS na parterze. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Toaleta znajdująca się na parterze jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych
Strona internetowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim posiada następujące ułatwienia:
- na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,
- możliwość zmiany kontrastu,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- moduł wyszukiwania,
- focus wokół elementów nawigacyjnych, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza,
- wyróżniony kontrast odnośników.
UWAGA SENIORZY
Osoby starsze są szczególnie narażone na ryzyko zakażenia koronawirusem. Układ odpornościowy osoby starszej może nie poradzić sobie z infekcją, zwłaszcza jeśli organizm jest dodatkowo obciążony chorobami przewlekłymi.
Prosimy mieszkańców Pruszcza Gdańskiego, aby zainteresowali się swoimi starszymi sąsiadami, a w razie potrzeby zaoferowali im sąsiedzką pomoc np.w zakupach, wykupieniu leków, aby senior nie musiał wychodzić z domu.
SENIORZE!
W trosce o Twoje bezpieczeństwo, apelujemy:
- unikaj skupisk ludzkich, wszelkich wydarzeń gromadzących większą liczbę osób,
- nie korzystaj z komunikacji publicznej,
- nie wychodź do sklepu, apteki, przychodni,
- zrezygnuj z udziału w zajęciach grupowych,
Poproś rodzinę lub sąsiadów o pomoc w zrobieniu zakupów czy załatwieniu drobnych spraw.
Dla zdrowia własnego i innych najlepiej pozostań w domu.
Samotne osoby starsze wymagające pilnej pomocy (np. w zrobieniu zakupów) mogą skontaktować się z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim - wykonując telefon osobiście lub poprzez inne osoby
nr tel. 58 682 27 55, 58 692 17 10,