MOPS Pruszcz Gdański

BIP | SKRZYNKA PODAWCZA | KONTAKT

  • Aktualności
  • O ośrodku
    • Kadra
    • Statut
    • Struktura organizacyjna
    • RODO
    • Deklaracja dostępności
  • Pomoc społeczna
    • Rodzaje świadczeń (formy udzielanej pomocy)
      • Zasiłek Stały
      • Zasiłek Okresowy
      • Zasiłek Celowy
      • Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania
      • Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania oraz w ośrodkach wsparcia
        • Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
        • Ośrodki wsparcia
    • Opieka wytchnieniowa
    • Komu przysługuje pomoc
    • Wymagane dokumenty
    • Porady prawne
  • Świadczenia rodzinne
    • Zasiłek rodzinny
    • Dodatki do zasiłków rodzinnych
    • Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Zasiłek pielęgnacyjny
    • Świadczenie pielęgnacyjne
    • Specjalny zasiłek opiekuńczy
    • Jednorazowe świadczenie "Za życiem"
    • Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego
    • Wymagane dokumenty
    • Dokumenty do pobrania
  • Fundusz alimentacyjny
    • Komu przysługuje fundusz alimentacyjny
    • Wymagane dokumenty
    • Dokumenty do pobrania
  • Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
    • Niebieska Karta
    • Zespół Interdyscyplinarny w Pruszczu Gdańskim
    • FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO w czasie epidemii wirusa SARS-CoV-2
    • Plan awaryjny dla osób doświadczających przemocy domowej w czasie epidemii koronawirusa
    • Kampania "Pomyśl zanim wrzucisz"
    • Kampania "Jestem mamy i taty"
    • Centrum Pomocy Dzieciom Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w Gdańsku
  • Pomoc materialna o charakterze socjalnym
  • Program Czyste Powietrze
  • Gminny program osłonowy
  • POMOC DLA OSÓB Z UKRAINY/ДОПОМОГА ДЛЯ ЛЮДЯМ УКРАЇНИ
  • Dodatek mieszkaniowy
  • Dodatek węglowy
  • Jednorazowy dodatek dla gospodarstw domowych
  • Strona główna

Aktualności

Budżet Obywatelski 2023

Opublikowano: 08 kwiecień 2022
Budżet Obywatelski 2023

 

 

Budżet Obywatelski 2023

 

 

Opieka wytchnieniowa

Opublikowano: 04 luty 2022

Gmina Miejska Pruszcz Gdański pozyskała dofinansowanie ze środków Funduszu Solidarnościowego na realizację resortowego programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej: „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 w wysokości 244.800 zł.

Głównym celem programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  2. osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi - poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.

Program realizowany będzie przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim natomiast usługi opieki wytchnieniowej będą świadczone w ramach pobytu dziennego w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością. Rozpoczęcie realizacji programu planowane jest od marca 2022 r.

Szczegółowe informacje oraz druki do pobrania uzyskać można na stronie internetowej https://www.mopspruszczgdanski.pl w zakładce „opieka wytchnieniowa” lub pod numerem 58/ 682 27 55.

Osoby, które chcą skorzystać z usług opieki wytchnieniowej proszone są o złożenie wniosku w siedzibie MOPS w Pruszczu Gdańskim wraz z Kartą pomiaru niezależności funkcjonalnej wg zmodyfikowanych kryteriów oceny - Skali FIM (stanowiącej załącznik nr 7 do Programu), którą uzupełnia lekarz rodzinny/lekarz rehabilitacji medycznej/ fizjoterapeuta/pielęgniarka.


Wnioski będą przyjmowane w naborze ciągłym do chwili wykorzystania przyznanych środków.

Złożenie wniosku, nie jest jednoznaczne z otrzymaniem wsparcia w ramach programu. Wnioski będą rozpatrywane po podpisaniu umowy z Wojewodą i uruchomieniu środków finansowych.

 

Dodatek osłonowy

Opublikowano: 04 styczeń 2022

Dodatek Osłonowy - można składać wnioski o nowe świadczenie

Mieszkańcy zamieszkujący teren gminy miejskiej Pruszcz Gdański od 4 stycznia 2022 r. mogą składać wnioski o wypłatę dodatku osłonowego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
w Pruszczu Gdańskim, który będzie realizatorem tego świadczenia oraz przez elektroniczną platformę ePUAP lub za pośrednictwem poczty polskiej.

Dodatek osłonowy stanowi kluczowy element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Zgodnie z przepisami przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają:
2100 zł* w gospodarstwie jednoosobowym albo
1500 zł* na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

*dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 111 oraz z 2021 r. poz. 1162, 1981, 2105 i 2270).

Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:

  • gospodarstwo jednoosobowe – 400/500 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 600/750 zł*
  • gospodarstwo 4-5 osobowe – 850/1 062,50 zł*
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 1 150/1 437,50 zł*

*podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2021 r. poz. 554, 1162 i 1243).

Sposób liczenia dochodu uzależniony jest od terminu złożenia wniosku. W  przypadku złożenia wniosku o dodatek osłonowy w okresie:

  • od 1 stycznia do 31 lipca – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2020 r.
  • od 1 sierpnia do 31 października – uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o dodatek osłonowy, tj. dochód z 2021 r.

W przypadku dodatku osłonowego obowiązuje tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.
Pamiętaj: ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.


Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy?

Wnioski można składać do 31 października 2022 r.:

  • elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP,
  • osobiście (papierowo) w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim, ul. Niepodległości 9, ( pon. 8:00-16:00 oraz wt.-pt. 7:30-15:30) lub za pośrednictwem poczty.

Pamiętaj: o prawidłowym i uważnym wypełnieniu druku wniosku.

WAŻNE: wpisz w druk wniosku adres poczty elektronicznej – na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku osłonowego.

Świadczenia przyznane na kompletne wnioski złożone w styczniu 2022 r. będą wypłacone w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Te osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal będą mogły ubiegać się wsparcie. Wówczas muszą złożyć kompletny wniosek do 31 października 2022 r. W tym przypadku wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana najpóźniej do 2 grudnia 2022 r.

Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1);
  2. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 9 lutego 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 374).

Do pobrania:

  1. Formularz wniosku o wypłatę dodatku osłonowego
  2. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych


Więcej informacji na stronie:
https://www.gov.pl/web/klimat/zloz-wniosek-o-dodatek-oslonowy

Ważna zmiana zasad wypłacania 500+

Opublikowano: 30 grudzień 2021

Od 1.01.2022 r. obsługą świadczeń wychowawczych 500+ zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a wnioski będzie można składać jedynie drogą elektroniczną. Zmiana ustawy zakłada przeniesienie ustalania uprawnień do świadczenia wychowawczego, oraz jego wypłaty do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Najważniejsze zmiany:

  1. podmiotem obsługującym świadczenie będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
  2. wnioski będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną,
  3. wypłata świadczenia 500+ będzie możliwa wyłącznie w formie bezgotówkowej.

Jeśli złożysz wniosek o świadczenie wychowawcze do 31 grudnia 2021 r. w gminie (za okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2022 r.), prawo do świadczenia ustali gmina albo wojewoda ( gdy do świadczenia stosuje się unijne przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego). Świadczenia za okres do 31 maja 2022 r. wypłaci gmina.

Świadczenia wypłacane obecnie przez Ośrodek, nadal będą kontynuowane do końca okresu, na jaki zostały przyznane, czyli do końca maja 2022 r.

Do ZUS z kolei, należy kierować od dnia 01.01.2022 r. tylko wnioski o nowe świadczenia 500+, jeszcze nie wypłacane, czyli np. na nowo urodzone dzieci. Wnioski na nowy okres zasiłkowy, będzie można składać do ZUS-u od 01.02.2022 r.


Więcej informacji znajduję się:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/swiadczenia/-/publisher/details/1/swiadczenie-wychowawcze-500-od-2022-roku/3068230

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/od-1-stycznia-2022-r_-zus-bedzie-obslugiwal-wnioski-o-swiadczenia-dla-rodzin-swiadczenie-wychowawcze-500-plus-i-rodzinny-kapital-opiekunczy/4326008

Terminy wypłat świadczeń na rok 2022

Opublikowano: 01 grudzień 2021

 

 

Strona 3 z 20

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Przydatne linki


efs
 
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
 
sejm
 
mpips
 
bip
 
ohp
 
Portal Pomocy Społecznej
 
niebieska linia
 
UM Pruszcz Gdański
 

Najnowsze

  • Opieka wytchnieniowa - edycja 2023
  • Opieka wytchnieniowa - edycja 2023
  • Terminy wypłat świadczeń na rok 2023
  • Refundacja podatku VAT
  • Dodatek elektryczny

Dane adresowe

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Niepodległości 9
83-000 Pruszcz Gdański
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 58 682 27 55

napisz do nas korzystając z formularza

Deklaracja dostępności.

Numer konta bankowego:
Bank Spółdzielczy Pruszcz Gdański
08 8335 0003 0121 1742 2000 0001

Godziny pracy

MOPS
pon. 8:00-16:00
wt.-pt. 7:30-15:30

Świadczenia rodzinne
pon. 8:00-16:00
wt.-pt. 7:30-15:30

Dom Dziennego Pobytu
pon.-pt. 8:00-15:00

Świetlica socjoterapeutyczna
pon.-pt. 15:00-18:00

Telefony kontaktowe

Sekretariat
58 682 27 55
58 692 17 10

Faks
58 692 17 18

Księgowość
58 692 17 26

Kasa
58 692 17 11

Sekcja Świadczeń Rodzinnych
58 692 17 30
58 683 43 29

Fundusz Alimentacyjny
58 683 43 29

Pracownicy socjalni
58 692 17 17
58 692 17 20
58 692 17 23
58 692 17 25

Copyright © 2016 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zapoznaj się z Polityką Cookies.